01-01-2015 / nieuws / Goran Gavric

CONCLUSION BIEDT RETAILERS INZICHT IN ONLINE EN OFFLINE KLANTGEDRAG

Conclusion biedt retailers vanaf nu informatie over het gedrag van klanten in winkels. Deze service is mogelijk door een partnerschap dat Conclusion sloot met Axis Communications en Vizualize. Door het partnerschap maakt Conclusion het voor retailers mogelijk om met een koppeling tussen camerabeelden en kassasystemen inzicht te krijgen in hoe klanten zich gedragen. Retailers kunnen hier hun winkelinrichting op aanpassen. Conclusion biedt retailers al langer informatie over klantgedrag in webshops.

Camerasystemen, camera's en software

Conclusion dicht met dit partnerschap het gat tussen informatie over klantgedrag online en offline. Online retailers weten veel over het gedrag van hun klanten en passen daar voortdurend hun webshops op aan. Retailers met fysieke winkels hebben vaak weinig informatie. Conclusion, Axis Communications en Vizualize koppelen hun kennis over camerasystemen, camera’s en software die het gedrag van klanten in beeld brengt.


Dashboard

Op deze manier krijgen retailers inzicht in hoe lang klanten in de winkel zijn en wanneer zij een winkel bezoeken. Bovendien wordt duidelijk welke producten een klant bekijkt, hoe lang hij een product bekijkt en welke route hij door de winkel neemt. Dit gedrag wordt getoond in een dashboard. De informatie wordt verrijkt met data uit het kassasysteem. Zo kan een retailer bekijken of een verandering in de winkelinrichting zorgt voor een toename van de omzet.


Wereldwijd marktleider

Axis Communications is wereldwijd marktleider op het gebied van netwerkcamera’s. Deze camera’s leveren HDTV beeldkwaliteit en kunnen worden uitgebreid met intelligente functionaliteiten voor detectie, herkenning en identificatie. Vizualize is gespecialiseerd in systemen die mensen tellen, winkelend publiek tracken en het gedrag in winkels meten. Conclusion heeft veel ervaring met het aanleggen en installeren van camerasystemen.