Veiligheid
Net als bij de eerdere OBIS hardware upgrades die Conclusion ForeyeT uitvoerde, vindt ook de vernieuwing aan de gps modules plaats tussen de treindiensten door. Hierbij staat de veiligheid van onze engineers, de reiziger en het treinmaterieel voorop. Om deze reden zijn al onze collega’s voorzien van alle noodzakelijk training en certificering nog voordat ze de trein op gaan. Dit werken aan boord van de trein kan overigens alleen plaatsvinden na uitvoerige communicatie en toestemming van de spoorvervoerder. Nog voordat de Conclusion ForeyeT engineer de trein betreedt, zet hij of zij de trein eerst in de “Veilig Werken Aan Materieel- stand (VWAM – stand). Dit houdt onder andere in dat er aan beide zijden van de trein een rode vlag in het spoor wordt geplaatst, waardoor de trein duidelijk gemarkeerd wordt als een trein die niet zomaar verplaatst mag worden. Als aan alle veiligheidsvoorwaarden is voldaan, kan de engineer aan het werk en wordt een logging gemaakt van het systeem zoals het wordt aangetroffen. Pas daarna worden de gps modules vervangen en begint er een korte periode van nauwkeurig testen en valideren of de installatie succesvol is geweest. Dit hele proces moet veilig maar ook snel plaatsvinden. De trein kan immers niet te lang aan de reizigersdienst onttrokken worden. Na een succesvolle installatie, brengen we de trein weer terug in operationele modus en maken we deze weer startklaar.